Jumaat, 7 Januari 2011

BeLumTIbA MasEnya lAgI....



seronokrasanya bila ada di antara kawan2 saya yg berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat yg tinggi lagi iaitu master... erm saya???? huhuhuh... belum lagi masanya tuk saya sambung... sedih.. (xpe2 jgn risau insyAllah bila tiba masanya saya akan sambung blaja)....



yg menjadi persoalan disini bukanya apa tp adalah kekurangan SUMBER KEWANGAN......huhuhuhu... kalau tidak sekarang ni saya telah mendaftar di UiTM dan mengambil bidang Master in Business Administrations (MBA)....sedih rasanya....


all about MONEY...

saya x boleh bergantung terus dengan mak & ayah coz adik2 bwh sya ada lagi.. adik ke4 kat pasum.. this year insyAllah ada rezeki msk u, adik lelaki ke 5 sedang tunggu tawaran asrama penuh, yg bongsu sekali form2.. jd bila difikir2kan saya x bole PENTINGKAN DIRI SAYA sahaja...
dan setelah berfikir panjang akhirnya saya decide untuk kerja dahulu.... ya saya memang sudah bekerja tp masih tidak cukup untuk menaggung yuran dan perbelanjaan untuk belajar...
untuk pengatahuan kawan2, yuran tuk pengajian sahaja di uitm RM2100.. Ini tidak termasuk dengan duit buku+ rumah sewa (deposit + sewa bulanan)+ makan +dll.. bnyak tu kawan2.. huhhuh.... ya memang ada biasiswa yg ditawarkan iaitu MyMaster ( mybrain) tuk smbung master tp cost ni hanya menampung yuran sahaja tidak termasuk sara hidup... dan masa untk meluluskan biasiswa ni pasti mengambil sedikit masa.. so as conclusion saya perlukan duit sendiri juga... huhuuu....

walaubagaimana pun.. sya tekad sya nk kumpul duit dan bila dah cukup sya akan memohon untuk menyambung belajar.. InsyAllah...

bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian.. =)
kepada kawan2 yg dpt smbung, i wish all of u gud luck..... sya doakan kmu semua berjaya dalam bidang yg kmu ceburi... =)


doakan sya dpt menyambung blaja ke peringkat yg tinggi ya kwn2.. =)

3 ulasan:

nourelcahaya berkata...

xpe mun..insya-Allah mun dpt sambung..skrg ni bukan rezeki mun lagi untuk sambung..sekarang ni masa nya mun cari pengalaman kerja..

Azmunira berkata...

tq nurul... rndu sama kamu... =)

wani berkata...

mun....skang ni keje kat tesco balik ker?wani pon rasa cm best je sambung master, tp dana kureng...kui2..x de supporter ma...