Ahad, 19 Mei 2013

Medan Part 2...

Assalamualaikum...

Dah hampir 5 bulan baru nak sambung blk cerita saya pergi medan hari tu..huhuhuhu.. maaf ye kawan-kawan.. kesibukan melanda diri...

ok jom kita sambung cerita ye...

Hari ke2 di medan, kami sekeluarga telah mengadakan majlis kenduri doa selamat... Start dari pagi dah mula menyibukkan diri.. dekat medan pukul 6 dah terang dah...saya ingatkan saya dah terlewat bangun..rupa-rupanya baru pukul 6..

pagi tu saya, kakak dan adik mengemas-ngemas apa yang perlu sementara menunggu mak dan ayah blk dr pasar -beli lauk untuk kenduri.... cadangnyer mak saya nak buat ikan sambal, acar, gulai lemak...

selesai mengemas, kami amik kesempatan jalan-jalan sekitar kg..hahah.. round2 la orang kata.. sempat jugak tgk bdk2 sini pergi sekolah, kemudahan sekolah sini teramatlah sedikit.. rasa syukur sgt sekolah di Malaysia lebih baik dr sini..

 
 comei adik ni berpakaian seragam sekolah.... yg sebelah ni sekolah agama.....
                                                                     

 

 
jalan punya jalan tak sangka pulak jumpa mak saya dekat pasar..(kitorang redah je x taw pasar kat mana)... dekat pasar ni rupa-rupanya banyak sepupu mak yg meniaga dekat sini.. apa lagi.. sempat klik2 ( tangkap gambar)..hahah -macam orang jakun pulak...hehehe
                                                                                                                   kelas...





melawat kawasan..hahahah


        

Blk dr pasar tender menyiang ikan dah menunggu.... masa ni ramai sepupu mak dtg menolong.. terima kasih semua... tiba-tiba..." alang( nama panggilan saya) tlg ibu giling cili... huhuhu.. dekat rumah Malaysia just guna blender je.. tekan suis terus jalan..hahah.. kat sini still guna yg traditionalnya method... ok saya pun try la.. hu..huhuhu.. boleh tahan jugak menggiling cili ni.. sebulan buat macam    ni, tgn ada muscle tu..hahahah....                                                                 posing dengan adik2 comel....

seharian dekat dapur akhirnya siap semuanya.. just tinggal tunggu orang surau dtg..majlis ni after isha'.


                                                       My Family....





dekat pasar..posing..hahahah

                                                        masjid depan rumah nenek saya....

                                                        posing dengan durian.. sedap2 dan murah,,,, ^__^


                                                                       hepy family....



alhamdulillah majlis ni berjalan dengan lancar... sampai sini dulu ye.. nanti continue...







Tiada ulasan: